ИНСТРУМЕНТЫ КОНТРОЛЯ В УСЛОВИЯХ КОМПЕТЕНТНОСТНОГО ПОДХОДА
Abstract
Современную академическую и профессиональную мобильность выпускников высших учебных заведений должен обеспечивать компетентностный подход, расширяющий единое образовательное, профессиональное и культурно-ценностное пространство. Несмотря на то, что процесс внедрения проходит в течение ряда лет, имеют место вопросы, требующие ответа, и нерешенные задачи. В статье представлена авторская позиция на проблемы реализации компетентностногоподхода в системе высшего образования.Downloads
References
ность и оценка / О.А. Шавандина, Г.Н. Макушева // Вестник Алтайской академии экономики и права.
– 2011. – Вып. 3 (21). – С. 80–82.
2. 2. Зимняя, И.А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного
подхода в образовании. Авторская версия / И.А. Зимняя. – М. : Исследовательский центр проблем каче-
ства подготовки специалистов, 2006.
3. 3. Байденко, В.И. Выявление состава компетенций выпускников вузов как необходимый этап про-
ектирования ГОС ПВО нового поколения : методическое пособие / В.И. Байденко. – М. : Исследователь-
ский центр проблем качества подготовки специалистов, 2008. – 114 с.
4. 4. Компетенции в образовании: опыт проектирования : сборник научных трудов / под ред. А.В. Ху-
торского. – М. : Научно-внедренческое предприятие «ИНЭК», 2007. – 327 с.
5. 5. Челышкова, М.Б. Оценивание компетенций в образовании : учебное пособие / М.Б. Челышкова,
В.И. Звонников, О.В. Давыдова / под ред. В.И. Звонникова. – М. : ГУУ, 2011. – 229 с.
6. 6. Там же. – С. 127.
Downloads
Issue
Section
License
Economics Profession Business is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at biological or scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Economics Profession Business (EPB) allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission to EPB) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).