ОБЗОР ЗАРУБЕЖНОГО ОПЫТА В СФЕРЕ ДОПОЛНИТЕЛЬНОГО ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ ВЗРОСЛЫХ И ПОЖИЛЫХ ЛЮДЕЙ
Abstract
В работе приводится зарубежный опыт дополнительного образования взрослых и пожилых людей, анализируется мировые тенденции и значение обучения взрослых на современном этапе. Описаны главные принципы государственной политики разных стран в данном образовательном направлении.
Downloads
References
2.2. Кравченко, В.В. Сопоставительный анализ отечественного и западноевропейского дополнительного профессионального образования : дис. … канд. пед. наук / В.В. Кравченко. – М., 2012. – С. 11.
3.3. Рекомендация о развитии образования взрослых (26 ноября 1976 г.). – URL : http://docs.cntd.ru/document/901839537.
4.4. CONFINTEAV. UNESCO. Adult Education. The Hamburg Declaration. The Agenda for the Future.
Fifth International Conference on Adult Education 14–18 July 1997. – P. 1–3. – URL : http://www.unesco.org/education/uie/con/ntea/pdf/con5eng.pdf.
5.5. Сергеева, О.С. Образование взрослых в Европе: роль гамбургской декларации об обучении
взрослых / О.С. Сергеева // Личность, семья и общество: вопросы педагогики и психологии : сборник статей по материалам XXXI Международной научно-практической конференции. – Новосибирск : СибАК, 2013. – С. 2.
6.6. Jarvis, P. Adult education and lifelong learning: theory and practice / P. Jarvis. – London ; New York, NY : Routledge Falmer, 2004. – P. 144.
7.7. Митина, A.M. Дополнительное образование взрослых за рубежом: Концептуальное становление и развитие / А.М. Митина. – М. : Наука, 2004. – С. 200.
8.8. Митина, А.М. Теория образования в течение жизни в зарубежной андрагогике / А.М. Митина // Педагогика. – 2005. – №5. – С. 102.
9.9. Исаев, В.А. Образование в Дании / В.А. Исаев. – URL : http://kira.org.ru/ae/models.htm.
10.10. U.S. Department of Education. – URL : http://www.ed.gov/policy/adulted/leg/legis.html.
11.11. McLean, S. They're Happy, but did they Make a Difference? Applying Kirkpatrick's Framework to the Evaluation of a National Leadership Program / S. McLean, M. Gwenna // Canadian Journal of Program Evaluation. – 2003. – Vol. 18 (1). – P. 8.
12.12. Tokatli R. An Overview of Adult Education in Israel / R. Tokatli. – URL : http://cms.education.gov.
il/NR/rdonlyres/513BEF32-75A1-4D95-95866D66273083D0/158096/2AnOverviewofAdultEducationinIsrael1.pdf.
13.13. Seiko, O. Lifelong Learning and demographics: a Japanese perspective / O. Seiko // International Journal of Lifelong Education. – 2005. – Vol. 24. – July-August. – P. 354.
14.14. Lifelong learning policies : Europe, Australia and the place of education in the post-2015 sustainable development goals : report of a policy brie ng conducted by the European Union Centre at RMIT, April 2014 / Professor Bruce Wilson. – URL : http://cradall.org/content/lifelong-learning-and-sustainable-developmentgoals-post-2015.
15.15. Рекомендация о развитии образования взрослых (26 ноября 1976 г.). – URL : http://docs.cntd.ru/document/901839537.
16.16. Ан, Е.А. Современные интеграционные процессы в сферах науки, образования и производства (бизнеса) / Е.А. Ан // Экономика. Профессия. Бизнес. – 2014. – №1. – С. 31.
Downloads
Issue
Section
License
Economics Profession Business is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at biological or scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Economics Profession Business (EPB) allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission to EPB) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).