СИСТЕМА ДОПОЛНИТЕЛЬНОГО ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ КАК ФАКТОР ЛИЧНОСТНО-ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО РАЗВИТИЯ ВУЗОВСКОГО ПЕДАГОГА
Abstract
В статье обосновывается роль ДПО в личностно-профессиональном развитии педагога на этапе модернизации общества и высшей школы. Особое внимание уделяется раскрытию психолого-педагогических условий, которые должны быть созданы в системе дополнительного професси-онального образования и стимулировать личностный и профессиональный рост вузовских преподавателей как субъектов педагогической деятельности.Downloads
References
2.2. Маркова, А.К. Психология профессионализма / А.К. Маркова. – М. : Знание, 1996. – С. 217.
3.3. Переход к Открытому образовательному пространству. – Ч. 1: Феноменология образовательных инноваций : монография / под ред. Г.Н. Прозументовой. – Томск : Изд-во Том. ун-та, 2005. – С. 73.
4.4. Гусинский, Э.Н. Построение теории образования на основе междисциплинарного системного подхода / Э.Н. Гусинский. – М. : Школа, 1994. – С. 115.
5.5. Там же.
6.6. Михайлов, Ф.Т. Самоопределение культуры. Философский поиск / Ф.Т. Михайлов. – М. : ИНДРИК, 2003. – 272 с.
7.7. Балл, Г.А. К анализу идейных основ гуманистически ориентированного образования / Г.А. Балл, А.Г. Волынец // Гуманизация образования. – 2000. – №1. – С. 42.
8.8. Маркова, А.К. Указ. соч. – С. 90.
9.9. Франкл, В. Человек в поисках смысла / В. Франкл. – М. : Прогресс, 1990. – С. 27.
10.10. Ионин, Л.И. Социология культуры: путь в новое тысячелетие / Л.И. Ионин. – М. : Логос, 2000. – 280 с.
11.11. Переход к Открытому образовательному пространству… – С. 75.
12.12. Фуко, М. Воля к истине: по ту сторону знания, власти и сексуальности: работы разных лет / пер. с фр. / М. Фуко. – М. : Касталь, 1996. – С. 411.
13.13. Ананьев, Б.Г. Человек как предмет познания / Б.Г. Ананьев. – СПб. : Питер, 2001. – С. 56.
14.14. Михайлов, Ф.Т. Указ. соч. – С. 5.
15.15. Морозова, О.П. Организационно-педагогические условия обеспечения конкурентоспособности дополнительных профессиональных программ на рынке образовательных услуг / О.П. Морозова // Экономика. Профессия. Бизнес. – 2015. – №2. – С. 58.
16.16. Переход к Открытому образовательному пространству... – С. 76.
Downloads
Issue
Section
License
Economics Profession Business is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at biological or scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Economics Profession Business (EPB) allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission to EPB) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).