TERRITORY MARKETING: THEORY, METHODOLOGY, SEARCH MARKETING RESEARCH TO REVEAL THE UNIQUE CHARACTERISTICS OF THE TERRITORY IN ORDER TO IMPLEMENT THEM INTO UNIQUE CONSUMER PROPERTIES OF GOODS УДК: 332.1 JEL: M31, R58
Main Article Content
Abstract
The article presents the directions of development of the territory marketing methodology, the essence of which is to reflect the unique characteristics of the place of its production in the consumer properties of the product. To solve this problem, specific fundamental provisions are proposed for organizing exploratory research aimed at revealing hidden non-obvious characteristics of the territory and materializing them in the consumer properties of food products.
Article Details
How to Cite
TERRITORY MARKETING: THEORY, METHODOLOGY, SEARCH MARKETING RESEARCH TO REVEAL THE UNIQUE CHARACTERISTICS OF THE TERRITORY IN ORDER TO IMPLEMENT THEM INTO UNIQUE CONSUMER PROPERTIES OF GOODS: УДК: 332.1 JEL: M31, R58. (2022). Управление современной организацией: опыт, проблемы и перспективы, 15(1), 13-20. http://new.journal.asu.ru/mmo/article/view/12413
Section
Управление организацией в пространственной экономике
How to Cite
TERRITORY MARKETING: THEORY, METHODOLOGY, SEARCH MARKETING RESEARCH TO REVEAL THE UNIQUE CHARACTERISTICS OF THE TERRITORY IN ORDER TO IMPLEMENT THEM INTO UNIQUE CONSUMER PROPERTIES OF GOODS: УДК: 332.1 JEL: M31, R58. (2022). Управление современной организацией: опыт, проблемы и перспективы, 15(1), 13-20. http://new.journal.asu.ru/mmo/article/view/12413
References
Бейкер М. Маркетинг — философия или функция? // Маркетинг: энциклопедия. СПб.: Питер, 2002. С. 17– 34 [Baker, M. Marketing— philosophy or function? In: Marketing. Encyclopedia. St. Petersburg: Piter, 2002. Pp. 17–34 (In Russ.)].
Беляев В.И., Бочаров С.Н., Горянинская О.А., Малахов Р. Г. Маркетинг территорий: методология и методы обоснования стратегических решений развития регионов. Барнаул: Изд-во Алт. ун-та, 2015. 244 с. [Belyaev, V. I., Bocharov, S. N., Goryaninskaya, O. A., Malakhov, R.G. Territory marketing: methodology and methods for substantiating strategic decisions for the development of regions. Barnaul: Izd-vo Alt. un-ta, 2015. 244 p. (In Russ.)].
Визгалов Д.В. Маркетинг города. М.: Фонд «Институт экономики города», 2008. 110 с. [Vizgalov, D.V. City marketing. Moscow: Fond «Institut ekonomiki goroda», 2008. 110 p. (In Russ.)].
Котлер Ф. Основы маркетинга. М.: Прогресс, 1990. 736 с. [Kotler, F. Fundamentals of marketing. Moscow: Progress, 1990. 736 p. (In Russ.)].
Котлер Ф., Асплунд К., Рейн И., Хайдер Д. Маркетинг мест. Привлечение инвестиций, предприятий, жителей и туристов в города, коммуны, регионы и страны Европы. СПб.: Стокгольмская школа экономики в Санкт-Петербурге, 2005, 376 с. [Kotler, F., Asplund, K., Rein. I., Haider, D. Place Marketing. Attracting investments, businesses, residents and tourists to cities, communes, regions and countries of Europe. St. Petersburg: Stokgol'mskaya shkola ekonomiki v Sankt-Peterburge, 2005. 376 p. (In Russ.)].
Котлер Ф., Андреасен А.Р. Стратегический маркетинг некоммерческих организаций. Изд. 6-е. Ростов н/Д: Феникс, 2007. 854 с. [Kotler, F., Andreasen, A.R. Strategic marketing of non-profit organizations. Ed. 6th. Rostov n/D: Feniks, 2007. 854 p. (In Russ.)].
Панкрухин А.П. Маркетинг территорий. 2-е изд., дополн. СПб.: Питер, 2006. 416 с. [Pankrukhin, A. P. Territory marketing. 2nd ed., supplement. St. Petersburg: Piter, 2006. 416 p. (In Russ.)].
Рожков И., Кисмерешкин В. Имидж России. Ресурсы. Опыт. Приоритеты. М.: РИПОЛ классик, 2008. 368 с. [Rozhkov, I., Kismereshkin, V. Image of Russia. Resources. An experience. Priorities. Moscow: RIPOL classic, 2008. 368 p. (In Russ.)]
Беляев В.И., Бочаров С.Н., Горянинская О.А., Малахов Р. Г. Маркетинг территорий: методология и методы обоснования стратегических решений развития регионов. Барнаул: Изд-во Алт. ун-та, 2015. 244 с. [Belyaev, V. I., Bocharov, S. N., Goryaninskaya, O. A., Malakhov, R.G. Territory marketing: methodology and methods for substantiating strategic decisions for the development of regions. Barnaul: Izd-vo Alt. un-ta, 2015. 244 p. (In Russ.)].
Визгалов Д.В. Маркетинг города. М.: Фонд «Институт экономики города», 2008. 110 с. [Vizgalov, D.V. City marketing. Moscow: Fond «Institut ekonomiki goroda», 2008. 110 p. (In Russ.)].
Котлер Ф. Основы маркетинга. М.: Прогресс, 1990. 736 с. [Kotler, F. Fundamentals of marketing. Moscow: Progress, 1990. 736 p. (In Russ.)].
Котлер Ф., Асплунд К., Рейн И., Хайдер Д. Маркетинг мест. Привлечение инвестиций, предприятий, жителей и туристов в города, коммуны, регионы и страны Европы. СПб.: Стокгольмская школа экономики в Санкт-Петербурге, 2005, 376 с. [Kotler, F., Asplund, K., Rein. I., Haider, D. Place Marketing. Attracting investments, businesses, residents and tourists to cities, communes, regions and countries of Europe. St. Petersburg: Stokgol'mskaya shkola ekonomiki v Sankt-Peterburge, 2005. 376 p. (In Russ.)].
Котлер Ф., Андреасен А.Р. Стратегический маркетинг некоммерческих организаций. Изд. 6-е. Ростов н/Д: Феникс, 2007. 854 с. [Kotler, F., Andreasen, A.R. Strategic marketing of non-profit organizations. Ed. 6th. Rostov n/D: Feniks, 2007. 854 p. (In Russ.)].
Панкрухин А.П. Маркетинг территорий. 2-е изд., дополн. СПб.: Питер, 2006. 416 с. [Pankrukhin, A. P. Territory marketing. 2nd ed., supplement. St. Petersburg: Piter, 2006. 416 p. (In Russ.)].
Рожков И., Кисмерешкин В. Имидж России. Ресурсы. Опыт. Приоритеты. М.: РИПОЛ классик, 2008. 368 с. [Rozhkov, I., Kismereshkin, V. Image of Russia. Resources. An experience. Priorities. Moscow: RIPOL classic, 2008. 368 p. (In Russ.)]