PLANNING AS A WAY TO ACHIEVE THE STRATEGIC GOALS OF THE ORGANIZATION УДК: 338 JEL: 23

Main Article Content

Yulianа A. Kvitchuk
Alexandr A. Lukin
Margarita V. Zotova

Abstract

Marketing research of the market and effective planning make it possible to rationally use the production potential and resources of the organization, ensuring the achievement of its strategic goals. End-to-end planning with a focus on reaching the strategic indicators of enterprise management, using the method of calendar-operational planning in the short term, using the example of an oil plant, proves the effectiveness of the approach for optimizing production and intensification.

Article Details

How to Cite
PLANNING AS A WAY TO ACHIEVE THE STRATEGIC GOALS OF THE ORGANIZATION: УДК: 338 JEL: 23. (2022). Управление современной организацией: опыт, проблемы и перспективы, 15(1), 44-52. http://new.journal.asu.ru/mmo/article/view/12418
Section
Методы и инструменты стратегического управления организацией
Author Biographies

Yulianа A. Kvitchuk, Altai State University

Master's student, Altai State University, Russia, Barnaul

Alexandr A. Lukin, Altai State University

Master's student, Altai State University, Russia, Barnaul

Margarita V. Zotova, Grilnitsa fast food chain

HR Manager, Grilnitsa fast food chain, Russia, Barnaul

How to Cite

PLANNING AS A WAY TO ACHIEVE THE STRATEGIC GOALS OF THE ORGANIZATION: УДК: 338 JEL: 23. (2022). Управление современной организацией: опыт, проблемы и перспективы, 15(1), 44-52. http://new.journal.asu.ru/mmo/article/view/12418

References

Бахтин А.Е., Коробков В.К., Коробкова З.В. Алгоритм для решения целочисленной задачи выбора оптимальных вариантов развития и размещения предприятий // Методы моделирования и обработки информации. Новосибирск: Наука, 1976. С. 30–34 [Bakhtin, A. E., Korobkov, V.K., Korobkova, Z.V. Algorithm for solving the integer problem of choosing the optimal options for the development and location of enterprises. In: Methods of modeling and information processing. Novosibirsk: Nauka, 1976. Pp. 30–34 (In Russ.)].
Мироносецкий Н. Б. Моделирование процессов производства и управления. Новосибирск: Наука, 1966. 207 с. [Mironosetsky, N.B. Modeling of production and management processes. Novosibirsk: Nauka, 1966. 207 p. (In Russ.)].
Мироносецкий Н.Б. Экономико-математические методы календарного планирования. Новосибирск: Наука, 1973. 140 с. [Mironosetsky, N.B. Economic and mathematical methods of scheduling. Novosibirsk: Nauka, 1973. 140 p. (In Russ.)].
Мироносецкий Н.Б., Маркова В.Д. Традиционные системы оперативно-календарного планирования: метод. указ. Вып. 1. Новосибирск: НГУ, 1988. 33 с. [Mironosetsky, N. B., Markova, V.D. Traditional systems of operational scheduling. Method. decree. Issue 1. Novosibirsk: NGU, 1988. 33 p. (In Russ.)].
Сидорович Н. Совершенствование оперативно-календарного планирования на промышленных предприятиях // Наука и инновации. 2015. №150 [Sidorovich N. Improving operational calendar planning at industrial enterprises. Nauka i innovacii = Science and Innovations. 2015;150 (In Russ.)].
Фатхутдинов Р.А. Производственный менеджмент. СПб.: Питер, 2011. 496 с. [Fatkhutdinov R.A. Production management. St. Petersburg: Piter, 2011. 496 p. (In Russ.)].
Лепеш Г.В. Цифровая трансформация промышленного сектора экономики // Технико-технологические проблемы сервиса. 2022. №2 (60) [Lepesh, G.V. Digital transformation of the industrial sector of the economy. Tehniko-tehnologicheskie problemy servisa = Technical and Technological Problems of the Service. 2022;2 (60). (In Russ.)]