IMPLEMENTATION OF A CRM-SYSTEM IN A TRADING ORGANIZATION — IMPORTER УДК: 339.562 JEL: F23
Main Article Content
Abstract
In the conditions of an unstable political situation, the refusal of some foreign partners to supply goods to Russia, businesses should think about switching to purchasing goods from China. Importing goods in the new reality requires a modern data processing system for a large flow of customers. In the presented article, the algorithm for introducing a CRM-system in a trade organization — importer is considered; recommendations for its application in practice are developed
Article Details
How to Cite
IMPLEMENTATION OF A CRM-SYSTEM IN A TRADING ORGANIZATION — IMPORTER: УДК: 339.562 JEL: F23. (2022). Управление современной организацией: опыт, проблемы и перспективы, 16(2), 29-35. http://new.journal.asu.ru/mmo/article/view/12432
Section
Методы и инструменты стратегического управления организацией
How to Cite
IMPLEMENTATION OF A CRM-SYSTEM IN A TRADING ORGANIZATION — IMPORTER: УДК: 339.562 JEL: F23. (2022). Управление современной организацией: опыт, проблемы и перспективы, 16(2), 29-35. http://new.journal.asu.ru/mmo/article/view/12432
References
Вылегжанина А.О. CRM-системы: учебное пособие. М.; Берлин: Директ-Медиа, 2016. 101с. [Vylegzhanina, A.O. CRM-systems: textbook. Moscow; Berlin: Direct-Media, 2016. 101р. (In Russ.)].
Агафонов В.А. Анализ стратегий и разработка комплексных программ. М.: Наука, 1990 [Agafonov, V.A.Analysis of strategies and development of integrated programs. Moscow: Nauka, 1990 (In Russ.)].
Международные экономические отношения. Интеграция: учеб. пособие для вузов /под ред. Ю.А. Щербанина, К.Л. Рожкова, В.Е. Рыбалкина, Г. Фишера. М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 1997 [Shcherbanin, A., Rozhkova, K. L., Rybalkin, V. E., Fisher, G. (ed.). International economic relations. Integration: textbook manual for universities. Moscow: Banks and stock exchanges, YuNITI, 1997. (In Russ.)].
Левкин В.Е. Методика диагностики корпоративной культуры: 33 проекта // Психология. Историко-критические обзоры и современные исследования. 2015. №6. С. 139–157 [Levkin, V.E. Methods for diagnosing corporate culture: 33 projects. Psihologiya. Istoriko-kriticheskie obzory i sovremennye issledovaniya = Psychology. Historical and critical reviews and modern research. 2015;6:139–157 (In Russ.)].
Пепперс Д., Роджерс М. Управление отношениями с клиентами: Как превратить базу ваших клиентов в деньги. М.: Манн, Иванов и Фербер, 2006. 336 с. [Peppers, D. Rogers, М. Managing Customer Relationships. A Strategic Framework. Moscow: Mann, Ivanov i Ferber, 2006. 336 p. (In Russ.)]
Агафонов В.А. Анализ стратегий и разработка комплексных программ. М.: Наука, 1990 [Agafonov, V.A.Analysis of strategies and development of integrated programs. Moscow: Nauka, 1990 (In Russ.)].
Международные экономические отношения. Интеграция: учеб. пособие для вузов /под ред. Ю.А. Щербанина, К.Л. Рожкова, В.Е. Рыбалкина, Г. Фишера. М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 1997 [Shcherbanin, A., Rozhkova, K. L., Rybalkin, V. E., Fisher, G. (ed.). International economic relations. Integration: textbook manual for universities. Moscow: Banks and stock exchanges, YuNITI, 1997. (In Russ.)].
Левкин В.Е. Методика диагностики корпоративной культуры: 33 проекта // Психология. Историко-критические обзоры и современные исследования. 2015. №6. С. 139–157 [Levkin, V.E. Methods for diagnosing corporate culture: 33 projects. Psihologiya. Istoriko-kriticheskie obzory i sovremennye issledovaniya = Psychology. Historical and critical reviews and modern research. 2015;6:139–157 (In Russ.)].
Пепперс Д., Роджерс М. Управление отношениями с клиентами: Как превратить базу ваших клиентов в деньги. М.: Манн, Иванов и Фербер, 2006. 336 с. [Peppers, D. Rogers, М. Managing Customer Relationships. A Strategic Framework. Moscow: Mann, Ivanov i Ferber, 2006. 336 p. (In Russ.)]