ПОДГОТОВКА ВЫПУСКНИКОВ ВУЗА К ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ НА ОСНОВЕ ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ ПРЕПОДАВАТЕЛЕЙ И РАБОТОДАТЕЛЕЙ
Abstract
Статья раскрывает особенности подготовки будущих специалистов к профессиональной деятельности, осуществляемой в условиях взаимодействия вузовских преподавателей и представителей работодателей. Основное внимание уделяется целевым, содержательным и процессуальным характеристикам образовательного процесса, которые претерпевают существенные изменения под влиянием такого рода взаимодействия, а также оптимизирующим его педагогическим условиям.Downloads
References
инженерно-технологического образования в контексте Болонского процесса / Э.Р. Хайруллина // Образование и саморазвитие. – 2007. – №2. – С. 6.
2. 2. Тамарин, В.Э. Учет структурных знаний при разработке способов их измерения и оценки / В.Э.
Тамарин, Ю.В. Сенько, Н.В. Тамарина // Вопросы педагогики и методики высшей школы : тезисы докладов к краевой научно-практической конференции. – Барнаул : Изд-во БГПИ, 1982. – С. 28.
3. 3. Завалишина, Д.Н. Психологическая структура практической задачи / Д.Н. Завалишина // Вопросы
психологии. – 1984. – №2. – С. 23.
4. 4. Ялалов, Ф.Г. Многомерные педагогические компетенции / Ф.Г. Ялалов // Педагогика. – 2012. –
№4. – С. 48.
5. 5. Сенько, Ю.В. Стиль педагогического мышления в вопросах : учебное пособие / Ю.В. Сенько. – М. : Дрофа, 2009. – С. 27.
6. 6. Ялалов, Ф.Г. Указ. соч. – С. 49.
7. 7. Манушин, Э.А. Проблемы и перспективы инновационного развития российского высшего образования / Э.А. Манушин // Педагогика. – 2013. – №4. – С. 12.
Downloads
Issue
Section
License
Economics Profession Business is a golden publisher, as we allow self-archiving, but most importantly we are fully transparent about your rights.
Authors may present and discuss their findings ahead of publication: at biological or scientific conferences, on preprint servers, in public databases, and in blogs, wikis, tweets, and other informal communication channels.
Economics Profession Business (EPB) allows authors to deposit manuscripts (currently under review or those for intended submission to EPB) in non-commercial, pre-print servers such as ArXiv.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).