MARKETING OF THE MUNICIPALITY УДК: 332.1 JEL: M31, R11

Main Article Content

Irina Yu. Anufrieva
Arina V. Kuskova

Abstract

The article is devoted to the study of marketing of the territory of the Moscow region. The authors assessed the prerequisites and results of the implementation of the territory marketing complex, its impact on solving the problems of the socio-economic development of the territory and improving the standard of living and welfare of the population, as well as attracting investments. Based on the results of the study, the article defines the main directions for the development of marketing of the territories of the Moscow region.

Article Details

How to Cite
MARKETING OF THE MUNICIPALITY: УДК: 332.1 JEL: M31, R11. (2022). Управление современной организацией: опыт, проблемы и перспективы, 15(1), 5-12. http://new.journal.asu.ru/mmo/article/view/12411
Section
Управление организацией в пространственной экономике
Author Biographies

Irina Yu. Anufrieva, Altai State University

Candidate of Economic Sciences, Associate Professor of the Department of Management, Business Organization and Innovation, Altai State University, Russia, Barnaul

Arina V. Kuskova, Administration of the Solnechnogorsk City District of the Moscow Region, Altai State University

Chief Expert of the Control Department of the Administration of the Solnechnogorsk City District of the MoscowRegion, graduate student of the Altai State University, Barnaul, Russia

How to Cite

MARKETING OF THE MUNICIPALITY: УДК: 332.1 JEL: M31, R11. (2022). Управление современной организацией: опыт, проблемы и перспективы, 15(1), 5-12. http://new.journal.asu.ru/mmo/article/view/12411

References

Акьюлов Р. И. Маркетинговые стратегии социального управления в регионе // Вопросы управления. 2011. № 4. С. 17 [Ak'yulov, R. I. Marketing strategies of social management in the region. Voprosy upravleniya = Management issues. 2011;4:17 (In Russ.)].
Анисимов Д. Б., Данько Т. П., Петрова Т. В. Маркетинговое управление потенциалами развития на рынке рекреационных услуг: монография. М.: Издательский дом Академии естествознания, 2018. 260 с. [Anisimov, D. B., Dan'ko, T. P., Petrova, T. V. Marketing management of development potentials in the recreational services market: monograph. Moscow: Izdatel'skij dom Akademii estestvoznaniya, 2018. 260 p. (In Russ.)].
Власова Н. Стратегическое планирование городского развития: теория и практика // Управленческое консультирование. 1999. № 3 [Vlasova, N. Strategic planning of urban development: theory and practice. Upravlencheskoe konsul'tirovanie = Management consulting. 1999;3 (In Rus.)].
Воронин А. Г., Лапин В. А., Широков А. Н. Основы управления муниципальным хозяйством. М., 1998 [Voronin, A. G., Lapin. V. A., Shirokov, A. N. Fundamentals of municipal management. Moscow, 1998 (In Russ.)].
Данченок Л. А. Основы маркетинга. М., 2003. 239 с. [Danchenok, L. A. Fundamentals of marketing. Moscow, 2003. 239 p. (In Russ.)].
Зотов В. Б., Макашева З. М. Система муниципального управления: учебник для вузов. СПб., 2005. 493 с. [Zotov, V. B., Makasheva, Z. M. Municipal management System Textbook for universities. St. Petersburg, 2005. 493 p. (In Russ.)].
Кириллова Ю. Муниципалитеты и экономическое развитие: учебное пособие для муниципальных служащих. Вып. 23. Обнинск: Институт муниципального управления, 1995. 115 с. [Kirillova, Yu. Municipalities and economic development. Training manual for municipal employees. Vol. 23. Obninsk: Institute of Municipal Management, 1995. 115 p. (In Russ.)].
Киселева Е. О. Маркетинговые подходы к анализу сельской территории как объекту территориального маркетинга // Актуальные вопросы экономики, менеджмента и финансов в современных условиях: сборник научных трудов по итогам международной научно-практической конференции. СПб., 2015. С. 237–240 [Kiseleva, E. O. Marketing approaches to the analysis of rural territory as an object of territorial marketing. In: Topical issues of economics, management and finance in modern conditions: Collection of scientific papers on the results of the international scientific and practical conference. St. Petersburg, 2015. Pp. 237–240 (In Russ.)].
Князева И. В., Шевцова Е. В. Маркетинг территорий. Новосибирск: СибАГС, 2007. 200 с. [Knyazeva, I. V., Shevcova, E. V. Marketing of territories. Novosibirsk: SibAGS, 2007. 200 p. (In Russ.)].
Котлер Ф., Асплунд К., Рейн И., Хайдер Д. Маркетинг. СПб.: Стокгольмская школа экономики, 2005. 376 с. [Kotler, F., Asplund, K., Rejn, I., Hajder, D. Marketing. St. Petersburg: Stokgol'mskaya shkola ekonomiki, 2005. 376 p. (In Russ.)].
Котляревская И. В. Маркетинг и его роль в сочетании интересов хозяйствующих субъектов в период рыночной трансформации экономики России: автореф. дисс. д-ра экон. наук. СПб., 1997. 41 с. [Kotlyarevskaya, I. V. Marketing and its role in combining the interests of economic entities in the period of market transformation of the Russian economy. Autoref. diss. doct. economic sciences. St. Petersburg, 1997. 41 p. (In Russ.)].
Лобанов В. Маркетинг в государственном управлении // Проблемы теории и практики управления. 1994. № 4. С. 91–102. [Lobanov, V. Marketing in public administration. Problemy teorii i praktiki upravleniya =Problems of theory and practice of management. 1994;4:91–102 (In Russ.)].
Местные органы власти: социально-экономические аспекты деятельности: сборник обзоров. М.: ИНИОН РАН, 1993. 144 c. [Local authorities: socio-economic aspects of activity. Collection of reviews. Moscow: INION RAN, 1993. 144 p. (In Russ.)].
Морозова Г. А. Муниципальный маркетинг. Н. Новгород: Волго-Вятское кн. изд-во, 2002. [Morozova, G. A. Municipal Marketing. N. Novgorod: Volgo-Vyatskoe kn. izd-vo, 2002. (In Russ.)].
Социально-экономическое положение Московской области в 2022 // Мосстат. Официальная статистика [Socio-economic situation of the Moscow region in 2022. In: Mosstat-Official statistics (In Russ.)].
Организация и развитие маркетинговой деятельности: Список диссертаций, поступивших в Российскую государственную библиотеку за 1990–1998 гг.: указатель ГБЛ. М., 1999. 105 с. [Organization and development of marketing activities: List of dissertations received by the Russian State Library for 1990–1998. Index GBL. Moscow, 1999. 105 p. (In Russ.)].
Панкрухин А. П. Маркетинг территорий: учебное пособие. СПб.: Питер, 2006. 416 с. [Pankruhin, A. P. Marketing of territories. Textbook. St. Petersburg: Piter, 2006. 416 p. (In Russ.)].
Панкрухин А. П. Маркетинг территорий: учеб. пособие. М.: Изд-во РАГС, 2003. [Pankruhin, A. P. Marketing of territories: studies. manual. Moscow: Izd-vo RAGS, 2003. (In Russ.)].
О Стратегии социально-экономического развития Московской области на период до 2030 года: Постановление Правительства Московской области от 28.12.2018 № 1023/45 [On the Strategy of socio-economic development of the Moscow Region for the period up to 2030. Resolution of the Government of the Moscow Region dated 12/28/2018 No. 1023/45 (In Russ.)].
Пузанов А. П. Лекции по экономике города и муниципальному управлению М.: Фонд «Институт экономики города», 2004. 367 с. [Puzanov, A. P. Lectures on city economics and municipal management. Moscow: Fond «Institut ekonomiki goroda», 2004. 367 p. (In Russ.)].
Сачук Т. В. Территориальный маркетинг: учебное пособие. СПб: Питер, 2009. 368 с. [Sachuk, Т. V. Territorial marketing: a textbook. St. Petersburg: Piter, 2009. 368 p. (In Russ.)].
Старцев Ю. Н. Территориальный маркетинг: учебное пособие. Челябинск: Изд-во Татьяны Лурье, 2004 [Starcev, Yu. N. Territorial marketing: a textbook. Chelyabinsk: Izd-vo Tat'yany Lur'e, 2004 (In Russ.)].
Kotler, F. Jatusripitak, S. Maescincee, S. The marketing of nations: a strategic approach to buiding national wealth. New York: Free Press, 1997. 451 р.
Wooley, H. Town centre management awareness: an aid to developing young people's citizenship. Cities. 2000;17:453–459.